Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej OK, rozumiem

Google czy Facebook?

Twój licznik stoi wciąż w miejscu? Chcesz wypromować swoją stronę, ale nie wiesz jak sie do tego zabrać? Tutaj znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania, bądź będziesz mógł się podzielić swoim doświadczeniem i pomysłami z innymi.

Google czy Facebook?

Post 20.09.2017, 13:22:28

Niedawno otworzyłem kawiarnie w niewielkiej miejscowości. Konkurencja raczej mała, niedużo restauracji, więcej pizzeri i fast foodów. Lokalizacja w centrum. Prosperuje całkiem nieźle, ale chciałby przyciągnąć więcej ludzi z okolicznych gmin i Krakowa (30 km do). Dużo osób przyjeżdża do nas zwłaszcza w ciepłe dni, na rowerach, lub samochodem z rowerami. Mam stronę internetową, profil na Facebooku (ponad 500 polubień), stąd moje pytanie jak się skutecznie reklamować i co lepiej wybrać - Adwords czy Facebook Ads? Dodam, że wszystko chcę zrobić sam, bez zatrudniania agencji.
kasper.ski
Posty: 2
Dołączył(a): 20.09.2017

Re: Google czy Facebook?

Post 21.09.2017, 07:49:53

Jak chcesz się ukierunkować na konkretną lokalizację, to polecam Facebook Ads, zresztą jest łatwiejszy w obsłudze, a piszesz, że chcesz to sam ogarniać. Tylko nie rób kampanii na polubienia, bo te lajki zazwyczaj są puste, nie wykazują żadnej aktywności, nigdy nie polubią żadnego posta i nie przyjdą do twojej kawiarnii, więc tylko niepotrzebnie stracisz kase.
wittywit
Posty: 8
Dołączył(a): 24.06.2015

Re: Google czy Facebook?

Post 21.09.2017, 14:21:54

a ja bym był za adwordsem, ludzie nie lubią reklam na fejsie, a jak szukają kawiarnii w twojej miejscowosci lub okolicy to wyskoczy im twoja i nie będzie to takie nachalne jak na fejsie
konradzisko
Posty: 11
Dołączył(a): 25.01.2017

Re: Google czy Facebook?

Post 22.09.2017, 09:22:17

Każda z tych form reklamy ma swoje zalety. Facebook Ads umożliwia precyzyjne określenie grupy odbiorców. Do wyboru masz szeroki zakres cech: wiek, płeć, miasto, zainteresowania, status związku, polubione strony. Możesz też dokładnie określić formę reklamy i to, gdzie będzie się pokazywać. Dzięki temu dotrzesz do osób, które mieszkają w odległości 30km od Ciebie, lubią wycieczki rowerowe, kiedyś już były w Twojej miejscowości i być może chętnie wybrałyby się na dobrą kawę. W AdWords co więcej możemy wyświetlić reklamy potencjalnym klientom, którzy szukają kawiarnii lub atrakcji w Twojej okolicy. Reklama pojawi się tylko wtedy, gdy użytkownik wpisze pasujące słowa kluczowe. Przez to będzie do niego jak najlepiej dopasowana, a jednocześnie pozbawiona nachalności. Oczywiście możesz ustalić zasięg dla użytkowników lokalnych i dotrzeć do osób z okolicy. AdWords bywa droższy i nieco bardziej skomplikowany, ale trafia do odbiorcy dokładnie w tym momencie, w którym ten tego potrzebuje.
Ekspert firmy SupremumSEO - http://www.supremumseo.pl
SupremumSEO
Posty: 53
Dołączył(a): 25.06.2015

Re: Google czy Facebook?

Post 22.09.2017, 14:56:07

a jaki wgl masz budżet? bo to też bardzo istotne przy planowaniu kampanii
wittywit
Posty: 8
Dołączył(a): 24.06.2015

Re: Google czy Facebook?

Post 23.09.2017, 10:35:46

Nie okresliłem jeszcze budżetu, badam teren i główkuje za co tu sie zabrac. Najlepsze by bylo jedno i drugie tylko to juz mnie moze zrujnowac finansowo.
kasper.ski
Posty: 2
Dołączył(a): 20.09.2017

Re: Google czy Facebook?

Post 25.09.2017, 18:29:58

To prawda, dobrą opcją będzie sprawdzenie obu form reklamy. Aby nie nadwyrężyć budżetu, skorzystaj z nich w osobnym terminie. Zacznij od kampanii AdWords, monitoruj wyniki przez miesiąc, a następnie przeprowadź różne formy kampanii na Facebooku. Porównanie efektów i zasięgów pomoże Ci zdecydować, która forma reklamy jest lepsza dla Twojego biznesu.
Ekspert firmy SupremumSEO - http://www.supremumseo.pl
SupremumSEO
Posty: 53
Dołączył(a): 25.06.2015

Re: Google czy Facebook?

Post 12.12.2017, 08:20:01

Facebook Ads lepiej sprawdza się od sieci reklamowej Google AdWords, bo w Facebooku mamy więcej możliwości jeśli chodzi o targetowanie. Najlepiej jest moim zdaniem wykorzystywać zarówno Google AdW jak i Facebook Ads. W przypadku kampanii dla restauracji bardzo dobrze sprawdzi się siec wyszukiwania AdWords zwłaszcza jeśli firma ma wizytówkę w Google i połączysz ją z kontem Adwords, bo wtedy będziesz mógł dodać rozszerzenie lokalizacji do reklam. Idealnie sprawdza się to w przypadku biznesów lokalnych. Jednak odradzam samodzielne prowadzenie kampanii, bo nie bez powodu agencje SEM biorą sporą prowizje za ich prowadzenie. Agencji jest sporo, możesz mieć problem z wyborem tej właściwej dlatego zachęcam Cie do skorzystania z darmowych wycen, które oferują niektóre agencje. Tutaj masz link do kwestionariusza wyceny kampanii Adwords agencji Semtec https://www.semtec.pl/wycena-adwords/
Patrycja89
Posty: 9
Dołączył(a): 31.05.2017

Re: Google czy Facebook?

Post 09.02.2018, 19:41:14

Jeśli masz 500 polubień, to przy atrakcyjnych postach Twoi aktualni fani mogą podzielić się za darmo tym postem z innymi + reklama trafiająca do nowych odbiorców = bardzo szeroki zasięg reklamy Facebook. Z Adwordsami możesz nie dotrzeć do tylu osób ile byś chciał.
SEOwiedzacy.pl
Damian Żurawski

Posty: 5
Dołączył(a): 09.02.2018
Lokalizacja: Zabrze

Re: Google czy Facebook?

Post 24.04.2018, 11:52:02

W pierwszej kolejności Mapy Google i portale lokalne - za reklamę zdążysz jeszcze Googlowi czy Facebookowi zapłacić. Jak się na tym nie znasz to:
- Adwords jest skuteczne, ale dość skomplikowane jeśli chcesz optymalnie ustawić reklamę na podstawie np. geolokalizacji co w twoim przypadku byłoby najskuteczniejsze. Musisz poświęcić trochę czasu żeby nauczyć się zasad.
- Facebook ma domyślne ustawienia takie żeby wyciągnąć z ciebie jak najwięcej kasy, więc najlepszą metodą jest zaznaczyć wszystko odwrotnie :D. Jednak w przypadku małego lokalnego biznesu najlepiej rzeczywiście zachęcić użytkowników ciekawą treścią, żeby sami udostępniali twój profil. Przykładowo happy hour na hasło facebook z 10% zniżki czy coś takiego.
lanolon
Posty: 12
Dołączył(a): 24.04.2018
Lokalizacja: warszawa

Re: Google czy Facebook?

Post 08.05.2018, 15:12:32

Moim zdaniem najlepiej to po prostu przetestować. To co u jednej osoby się sprawdza, nie koniecznie już u drugiej będzie tak samo. Dlatego tak ciężko doradzić, który kanał będzie dla Ciebie najlepszy. Mały test A/B najlepiej pokaże Ci, w którym kanale tkwi Twój potencjał.
Idealna księgowość dla Twojej firmy - https://www.ifirma.pl/kpir
Iga881
Posty: 12
Dołączył(a): 16.11.2017

Re: Google czy Facebook?

Post 13.08.2018, 09:00:49

Warto jest się reklamować i na tej platformie i na tej. Obie mają bardzo duże znaczenie dla reklamy internetowej. Dobrze jak firma ma włąsną stronę internetową, którą pozycjonujemyy. Nie należy jednak zapominać, ze wiele osób korzysta z facebooka oraz usług szukał włąśnie tam. Reklama na facebooku nie jest taka droga a może przynieśc wiele plusów:
podwyższenie sprzedaży produktów i usług
zaznaczenie obecności firmy on-line
zbudowanie trwałych relacji z klientami
wzmocnienie rozpoznawalności marki
zdobycie nowych kontaktów

Wszystko to jest opisane na tej stronie
http://socialmediaplus.pl/a/lzbh,dlacze ... -facebooku
muzyk
Posty: 119
Dołączył(a): 03.09.2012

Re: Google czy Facebook?

Post 22.08.2018, 08:05:52

Zostań youtuberem
adrianqqq123
Adrian

Posty: 16
Dołączył(a): 07.08.2018
Lokalizacja: Warszawa

Re: Google czy Facebook?

Post 24.01.2019, 15:51:54

To i to w umiejętnym połączeniu powinno dać skuteczne efekty.
fishek
Krzychu Fisz

Posty: 1
Dołączył(a): 24.01.2019
Lokalizacja: Internet

Re: Google czy Facebook?

Post 14.02.2019, 14:08:17

1. Google Maps - profil musi być kompleksowo zoptymalizowany, tak aby wykorzystać wszelkie możliwe funkcje. Użytkownicy bardzo często zamieszczają tam opinie, a im więcej tych opinii mamy tym lepiej. Te dwa elementy pozwolą na pojawianie się w naturalnych wynikach wyszukiwania w mapkach oraz podbije pozycje samej strony www.
2. Prowadzenie profilu na FB - sumienne i staranne cały rok. Trzeba stale zdobywać kolejne naturalne polubienia i profilu i postów. Pozwoli to budować społeczność, co jest bardzo ważne z punktu widzenia marketingowego.
3. FB Ads - reklamy targetowane do grupy docelowej z interesującego Cię obszaru. Najlepiej aby reklamy były dostosowywane np. do aktualnych wydarzeń, pogody itd. Np. Zbliża się piękny weekend! Wybierz się na wycieczkę do .... i wpadnij do nas na pysze ciacho!
4. Google Ads - dokładnie jak w FB Ads
5. GDN (Google Display Network) ok, ale wyłącznie z wykorzystaniem targetowania po zachowaniach w realu - ta forma wykorzystania Big Data w GDNie jest dostępna w niewielu firmach, ale jak się dobrze poszuka to można taką znaleźć :)
Avatar użytkownikaEACTIVE #wiemyjak
Posty: 1
Dołączył(a): 28.08.2018


Powrót do Promocja i Marketing


 


  • Podobne wątki
    Odpowiedzi
    Wyświetlone
    Ostatni post

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Hosting, Domeny, SSL

Subskrypcja

Mamy 52787 zarejestrowanych użytkowników.
Najnowszy użytkownik: Verys


Nasi użytkownicy napisali:

  • 938945 wiadomości
  • w 248286 tematach

Najnowsze wpisy na blogu

Najnowsze artykuły

Najaktywniejsi (ostatnie 30 dni)