Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej OK, rozumiem

Google czy Facebook?

Twój licznik stoi wciąż w miejscu? Chcesz wypromować swoją stronę, ale nie wiesz jak sie do tego zabrać? Tutaj znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania, bądź będziesz mógł się podzielić swoim doświadczeniem i pomysłami z innymi.

Google czy Facebook?

Post 20.09.2017, 13:22:28

Niedawno otworzyłem kawiarnie w niewielkiej miejscowości. Konkurencja raczej mała, niedużo restauracji, więcej pizzeri i fast foodów. Lokalizacja w centrum. Prosperuje całkiem nieźle, ale chciałby przyciągnąć więcej ludzi z okolicznych gmin i Krakowa (30 km do). Dużo osób przyjeżdża do nas zwłaszcza w ciepłe dni, na rowerach, lub samochodem z rowerami. Mam stronę internetową, profil na Facebooku (ponad 500 polubień), stąd moje pytanie jak się skutecznie reklamować i co lepiej wybrać - Adwords czy Facebook Ads? Dodam, że wszystko chcę zrobić sam, bez zatrudniania agencji.
kasper.ski
Posty: 2
Dołączył(a): 20.09.2017

Re: Google czy Facebook?

Post 21.09.2017, 07:49:53

Jak chcesz się ukierunkować na konkretną lokalizację, to polecam Facebook Ads, zresztą jest łatwiejszy w obsłudze, a piszesz, że chcesz to sam ogarniać. Tylko nie rób kampanii na polubienia, bo te lajki zazwyczaj są puste, nie wykazują żadnej aktywności, nigdy nie polubią żadnego posta i nie przyjdą do twojej kawiarnii, więc tylko niepotrzebnie stracisz kase.
wittywit
Posty: 8
Dołączył(a): 24.06.2015

Re: Google czy Facebook?

Post 21.09.2017, 14:21:54

a ja bym był za adwordsem, ludzie nie lubią reklam na fejsie, a jak szukają kawiarnii w twojej miejscowosci lub okolicy to wyskoczy im twoja i nie będzie to takie nachalne jak na fejsie
konradzisko
Posty: 11
Dołączył(a): 25.01.2017

Re: Google czy Facebook?

Post 22.09.2017, 09:22:17

Każda z tych form reklamy ma swoje zalety. Facebook Ads umożliwia precyzyjne określenie grupy odbiorców. Do wyboru masz szeroki zakres cech: wiek, płeć, miasto, zainteresowania, status związku, polubione strony. Możesz też dokładnie określić formę reklamy i to, gdzie będzie się pokazywać. Dzięki temu dotrzesz do osób, które mieszkają w odległości 30km od Ciebie, lubią wycieczki rowerowe, kiedyś już były w Twojej miejscowości i być może chętnie wybrałyby się na dobrą kawę. W AdWords co więcej możemy wyświetlić reklamy potencjalnym klientom, którzy szukają kawiarnii lub atrakcji w Twojej okolicy. Reklama pojawi się tylko wtedy, gdy użytkownik wpisze pasujące słowa kluczowe. Przez to będzie do niego jak najlepiej dopasowana, a jednocześnie pozbawiona nachalności. Oczywiście możesz ustalić zasięg dla użytkowników lokalnych i dotrzeć do osób z okolicy. AdWords bywa droższy i nieco bardziej skomplikowany, ale trafia do odbiorcy dokładnie w tym momencie, w którym ten tego potrzebuje.
Ekspert firmy SupremumSEO - http://www.supremumseo.pl
SupremumSEO
Posty: 53
Dołączył(a): 25.06.2015

Re: Google czy Facebook?

Post 22.09.2017, 14:56:07

a jaki wgl masz budżet? bo to też bardzo istotne przy planowaniu kampanii
wittywit
Posty: 8
Dołączył(a): 24.06.2015

Re: Google czy Facebook?

Post 23.09.2017, 10:35:46

Nie okresliłem jeszcze budżetu, badam teren i główkuje za co tu sie zabrac. Najlepsze by bylo jedno i drugie tylko to juz mnie moze zrujnowac finansowo.
kasper.ski
Posty: 2
Dołączył(a): 20.09.2017

Re: Google czy Facebook?

Post 25.09.2017, 18:29:58

To prawda, dobrą opcją będzie sprawdzenie obu form reklamy. Aby nie nadwyrężyć budżetu, skorzystaj z nich w osobnym terminie. Zacznij od kampanii AdWords, monitoruj wyniki przez miesiąc, a następnie przeprowadź różne formy kampanii na Facebooku. Porównanie efektów i zasięgów pomoże Ci zdecydować, która forma reklamy jest lepsza dla Twojego biznesu.
Ekspert firmy SupremumSEO - http://www.supremumseo.pl
SupremumSEO
Posty: 53
Dołączył(a): 25.06.2015

Re: Google czy Facebook?

Post 12.12.2017, 08:20:01

Facebook Ads lepiej sprawdza się od sieci reklamowej Google AdWords, bo w Facebooku mamy więcej możliwości jeśli chodzi o targetowanie. Najlepiej jest moim zdaniem wykorzystywać zarówno Google AdW jak i Facebook Ads. W przypadku kampanii dla restauracji bardzo dobrze sprawdzi się siec wyszukiwania AdWords zwłaszcza jeśli firma ma wizytówkę w Google i połączysz ją z kontem Adwords, bo wtedy będziesz mógł dodać rozszerzenie lokalizacji do reklam. Idealnie sprawdza się to w przypadku biznesów lokalnych. Jednak odradzam samodzielne prowadzenie kampanii, bo nie bez powodu agencje SEM biorą sporą prowizje za ich prowadzenie. Agencji jest sporo, możesz mieć problem z wyborem tej właściwej dlatego zachęcam Cie do skorzystania z darmowych wycen, które oferują niektóre agencje. Tutaj masz link do kwestionariusza wyceny kampanii Adwords agencji Semtec https://www.semtec.pl/wycena-adwords/
Patrycja89
Posty: 9
Dołączył(a): 31.05.2017

Re: Google czy Facebook?

Post 09.02.2018, 19:41:14

Jeśli masz 500 polubień, to przy atrakcyjnych postach Twoi aktualni fani mogą podzielić się za darmo tym postem z innymi + reklama trafiająca do nowych odbiorców = bardzo szeroki zasięg reklamy Facebook. Z Adwordsami możesz nie dotrzeć do tylu osób ile byś chciał.
SEOwiedzacy.pl
Damian Żurawski

Posty: 5
Dołączył(a): 09.02.2018
Lokalizacja: Zabrze

Re: Google czy Facebook?

Post 24.04.2018, 11:52:02

W pierwszej kolejności Mapy Google i portale lokalne - za reklamę zdążysz jeszcze Googlowi czy Facebookowi zapłacić. Jak się na tym nie znasz to:
- Adwords jest skuteczne, ale dość skomplikowane jeśli chcesz optymalnie ustawić reklamę na podstawie np. geolokalizacji co w twoim przypadku byłoby najskuteczniejsze. Musisz poświęcić trochę czasu żeby nauczyć się zasad.
- Facebook ma domyślne ustawienia takie żeby wyciągnąć z ciebie jak najwięcej kasy, więc najlepszą metodą jest zaznaczyć wszystko odwrotnie :D. Jednak w przypadku małego lokalnego biznesu najlepiej rzeczywiście zachęcić użytkowników ciekawą treścią, żeby sami udostępniali twój profil. Przykładowo happy hour na hasło facebook z 10% zniżki czy coś takiego.
lanolon
Posty: 12
Dołączył(a): 24.04.2018
Lokalizacja: warszawa

Re: Google czy Facebook?

Post 08.05.2018, 15:12:32

Moim zdaniem najlepiej to po prostu przetestować. To co u jednej osoby się sprawdza, nie koniecznie już u drugiej będzie tak samo. Dlatego tak ciężko doradzić, który kanał będzie dla Ciebie najlepszy. Mały test A/B najlepiej pokaże Ci, w którym kanale tkwi Twój potencjał.
Idealna księgowość dla Twojej firmy - https://www.ifirma.pl/kpir
Iga881
Posty: 12
Dołączył(a): 16.11.2017

Re: Google czy Facebook?

Post 13.08.2018, 09:00:49

Warto jest się reklamować i na tej platformie i na tej. Obie mają bardzo duże znaczenie dla reklamy internetowej. Dobrze jak firma ma włąsną stronę internetową, którą pozycjonujemyy. Nie należy jednak zapominać, ze wiele osób korzysta z facebooka oraz usług szukał włąśnie tam. Reklama na facebooku nie jest taka droga a może przynieśc wiele plusów:
podwyższenie sprzedaży produktów i usług
zaznaczenie obecności firmy on-line
zbudowanie trwałych relacji z klientami
wzmocnienie rozpoznawalności marki
zdobycie nowych kontaktów

Wszystko to jest opisane na tej stronie
http://socialmediaplus.pl/a/lzbh,dlacze ... -facebooku
muzyk
Posty: 120
Dołączył(a): 03.09.2012

Re: Google czy Facebook?

Post 22.08.2018, 08:05:52

Zostań youtuberem
adrianqqq123
Adrian

Posty: 16
Dołączył(a): 07.08.2018
Lokalizacja: Warszawa

Re: Google czy Facebook?

Post 24.01.2019, 15:51:54

To i to w umiejętnym połączeniu powinno dać skuteczne efekty.
fishek
Krzychu Fisz

Posty: 1
Dołączył(a): 24.01.2019
Lokalizacja: Internet

Re: Google czy Facebook?

Post 14.02.2019, 14:08:17

1. Google Maps - profil musi być kompleksowo zoptymalizowany, tak aby wykorzystać wszelkie możliwe funkcje. Użytkownicy bardzo często zamieszczają tam opinie, a im więcej tych opinii mamy tym lepiej. Te dwa elementy pozwolą na pojawianie się w naturalnych wynikach wyszukiwania w mapkach oraz podbije pozycje samej strony www.
2. Prowadzenie profilu na FB - sumienne i staranne cały rok. Trzeba stale zdobywać kolejne naturalne polubienia i profilu i postów. Pozwoli to budować społeczność, co jest bardzo ważne z punktu widzenia marketingowego.
3. FB Ads - reklamy targetowane do grupy docelowej z interesującego Cię obszaru. Najlepiej aby reklamy były dostosowywane np. do aktualnych wydarzeń, pogody itd. Np. Zbliża się piękny weekend! Wybierz się na wycieczkę do .... i wpadnij do nas na pysze ciacho!
4. Google Ads - dokładnie jak w FB Ads
5. GDN (Google Display Network) ok, ale wyłącznie z wykorzystaniem targetowania po zachowaniach w realu - ta forma wykorzystania Big Data w GDNie jest dostępna w niewielu firmach, ale jak się dobrze poszuka to można taką znaleźć :)
Avatar użytkownikaEACTIVE #wiemyjak
Posty: 1
Dołączył(a): 28.08.2018

Re: Google czy Facebook?

Post 10.03.2019, 19:52:52

Ja bym poeksperymentowała. Skup się na zdobyciu wiedzy na temat grypy docelowej. Poobserwuj klientów, osoby, które najczęściej Cię odwiedzają, porozmawiaj z nimi. Często zapomina się, że w tym wszystkim najważniejszy jest... człowiek ;) trzeba obrać odpowiednią strategię i podejście, tak, aby móc postępować zgodnie z potrzebami danych osób.
Avatar użytkownikacenturia99
E.M.

Posty: 6
Dołączył(a): 06.03.2019
Lokalizacja: Poznań

Re: Google czy Facebook?

Post 10.04.2019, 09:17:51

Każda z tych platform ma swoje plusy i minusy - najlepiej przetestować obie. Facebook pokazuje reklamę osobom biernym, Google (w wyszukiwarce) osobom aktywnie szukającym. Kawiarnia to też dobra branża do pokazania na instagramie. Zachęcisz też do odwiedzin, jeżeli utworzysz np. wydarzenie na fb, że np. w godzinach x-x jest 10% zniżki, albo kawa do ciastka gratis i zachętą, żeby zaprosili znajomych.
aga.
Posty: 20
Dołączył(a): 02.11.2015

Re: Google czy Facebook?

Post 16.04.2019, 09:26:37

Tak, ale nie każdy posiada dostatecznie duży budżet, zasoby ku temu, aby zrobić marketing w pełnym wymiarze. Pozycjonowanie to ciężki kawałek chleba. Google bardzo często aktualizuje algorytmy, poza tym konkurencja też nie śpi i inwestuje spore środki w to, aby być możliwie wysoko w Google.
Facebook, Google czy inne tego typu platformy - to wszystko ma na celu wygenerowanie wejść na stronę, dobrej jakości wejść - a nie przypadkowych. Plusem jest to, że wiele czynności można zautomatyzować np kwestie związane z zadaniami marketingowymi, mailingiem, kontaktem z klientem, obslugą social mediów(twitter, facebook itd). Duży zbiór narzędzi wraz z opisem do czego można je zastosować został tutaj szerzej opisany: https://freshmail.pl/blog/narzedzia-social-media-p2
Fajną opcja jest również możliwość obsługi masowej wysyłki SMS, do klientów, którzy wyrazili na to swoją zgode.
rudson
Posty: 80
Dołączył(a): 12.07.2015


Powrót do Promocja i Marketing


 


  • Podobne wątki
    Odpowiedzi
    Wyświetlone
    Ostatni post

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Hosting, Domeny, SSL

Subskrypcja

Mamy 52890 zarejestrowanych użytkowników.
Najnowszy użytkownik: ColomboBio


Nasi użytkownicy napisali:

  • 939105 wiadomości
  • w 248344 tematach

Najnowsze wpisy na blogu

Najnowsze artykuły

Najaktywniejsi (ostatnie 30 dni)