Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej OK, rozumiem

Prosba o pomoc w ustaleniu przyczyny Awarii/Soft czy Serwer?

Zdecydowałeś się na tworzenie interaktywnych stron przy pomocy PHP? Chcesz w łatwy i szybki sposób zarządzać danymi na swojej stronie? Tutaj znajdziesz pomoc w napotkanych przy tym trudnościach.

Prosba o pomoc w ustaleniu przyczyny Awarii/Soft czy Serwer?

Post 20.03.2018, 01:36:50

Witam
Wiec zaczne tak:
mam u jednego klienta dosc powazny problem zwiazany z awarią/niespodziewaną z praca niektorych dosc istotonych Funkcji w aplikacji sklepu - wyglada to tak jakby problem lezal po stronie plikow sklepu w tle/jakby zostaly wlaczone i wylaczone zmienne w oprogramowaniu, ktore blokuja funkcje pracy strony/sklepu dla BAZY DANYCH.

Problem pojawil sie kilkanascie dni temu w dosc dziwnych okolicznosciach, lecz z powodu iz nie mam jeszcze wystarczajacych dowodow kto odpowiada za awarie bede pisal ogolnie oraz bez oskarazania i typowania winnego, gdyz trwaja jeszcze prace nad dokumentacja wszystkich dowodow.

Po wykluczeniu na duzo %cent osob z kregu pracownikow klienta firmy - poszedlem dalej w strone serwera i tworcow softu sklepu.
Wszczalem procedury administracyjne oraz zabezpieczajace, aby ratowac co sie uda z oprogramowania - bazy danych itd. oczywiscie z okresu przed awaria oraz zostaly zmienione hasla, loginy z baza danych na czele + przeanalizowane zostaly pliki/katalogi co do listowania i dostepnosci/Chmod (wiekszosc byla dobrze zabezpieczona na ftp. np. w .htaccess i innych istotnych blokadach), a takze posiadam i analizuje nadal Logi serwera/aplikacji.

Nastepnie po awarii nie mialem zbyt wiele czasu (biznes i firma bez sklepu jak i marketing lezy), aby czekac na rozwoj sytuacji ku rozwiazaniu sprawy i postawilem czysta/sprawna wersje przed awarią, a prace nad pierwsza wersją sklepu z awaria przenioslem.

Po instalacji od nowa Wszystko wrocilo do sprawnosci /sklep zaczal dzialac bezawaryjnie jak nalezy czego dowodem jest np. opinia pracownikow, moja, gdy testowalem wczesniejsze bledy oraz logi aplikacji/wlasne, ktore sobie utworzylem i w ktorych max 3 dziennie wywalal, a sa to:

Kod: Zaznacz cały

[09-Mar-2018] PHP Fatal error:  Uncaught exception 'Zend_Session_Exception' with message 'Zend_Session is currently marked as read-only.' in /libraries/Zend/Session/Namespace.php:322
Stack trace:
#0 /application/core/Session/Namespace.php(71): Zend_Session_Namespace->__set('lastErrorCode', 98)
#1 /plugins/plugins/Update/Models/Update/Manager.php(94): Session_Namespace->__set('lastErrorCode', 98)
#2 [internal function]: Update_Manager->__destruct()
#3 {main}
  thrown in /libraries/Zend/Session/Namespace.php on line 322



Nastepnie dzien pozniej 10-Mar-2018 zmienilem haslo do bazy danych (a user-a juz nie moglem z wiadomych przyczyn), gdyz wczesniej na nowej bazie ustawilem latwiejsze haslo, aby przez SHELLa\/SSH nie walnac sie przy imporcie SQL na-serwer, ale bazy nie udalo mi sie wgrac z powodu odmowy przez Host importu wywalal dosc dziwne bledy ;/ wiec kontakt z firma hostingowa i po konsultacjach przekazalem tez Haslo, aby mogl wykonac to dzial administratorow firmy, gdyz czas mial tu spore znaczenie... zanim dojda czego jest przyczyna ze nie moge zaladowac bazy.

Po tej zmianie "haslo do bazy danych na nowe" przez caly dzien wywalal nowe w logach komendy, ale sklep dzialal sprawnie nie pojawil sie rzadny wiekszy problem tym bardziej z rejestracja, a nawet w tym okresie klienci nowi bez problemu robili zakupy i wszystko widac w panelu sklepu czy tabelach/rekordach DB.

a to te komendy po zmianie na nowe haslo:

Kod: Zaznacz cały

[10-Mar-2018] PHP Fatal error:  Uncaught exception 'PDOException' with message 'SQLSTATE[HY000] [2006] MySQL server has gone away' in /application/core/Db/Adapter/Pdo/Mysql.php:231
Stack trace:
#0 /application/core/Db/Adapter/Pdo/Mysql.php(231): PDO->__construct('mysql:host=loca...', 'user-bazy...', 'has#', Array)
#1 /libraries/Zend/Db/Adapter/Pdo/Abstract.php(386): Db_Adapter_Pdo_Mysql->_connect()
#2 /application/core/System/BugTracker.php(408): Zend_Db_Adapter_Pdo_Abstract->getServerVersion()
#3 /application/core/System/BugTracker.php(471): System_BugTracker->createPackage()
#4 /application/core/System/BugTracker.php(200): System_BugTracker->makeBug()
#5 [internal function]: System_BugTracker->shutdownHandler()
#6 {main}
Next exception 'Zend_Db_Adapter_Exception' with message 'SQLSTATE[HY000] [2006] MySQL server has gone away;
 Reconnections: 5' in /application/core/Db/Adapter/Pdo/Mysql.php:257



nastepnie na drugi dzien 11 marca wszystko bylo na duzo% dobrze, i wywalal tylko w logach komendy jak w przypadku [09-Mar-2018]

do dnia 18-Mar-2018 03:40, gdzie pojawil sie juz wiekszy problem, gdyz klienci zaczeli zglaszac firmie, ze nie dziala im logowanie na nowe konta
i wywala Array no i nie moga zlozyc zamowienia ;/

a o to nowe komendy po ktorych znow sklep wpadl w awarie:
Kod: Zaznacz cały
[18-Mar-2018]
PHP Fatal error:  Uncaught exception 'Exception' with message 'Plugin Manager is not initialized' in /application/core/Plugin/Manager.php:149
Stack trace:
#0 /application/core/Plugin/Manager.php(635): Plugin_Manager::getInstance()
#1 /application/core/Plugin/Manager.php(600): Plugin_Manager::callEvent('core', 'configPostLoad', Array)
#2 /application/core/Config/Manager.php(163): Plugin_Manager::callCoreEvent('configPostLoad', Array)
#3 /application/core/Config/Manager.php(74): Config_Manager::loadConfig()
#4 /application/core/System/Bootstrap.php(522): Config_Manager::init('/environment/...')
#5 /application/core/InitSendBug.php(27): System_Bootstrap->setConfig('/environment/...')
#6 /sendBug.php(53): require('/application/co...')
#7 {main}
  thrown in /application/core/Plugin/Manager.php on line 149



powyzsze Komendy ustaly dopiero o [19-Mar-2018 00:10:45] i sklep znow wrocil do komend jak z [09-Mar-2018]
ale problem z logowaniem niestety zostal ;/ i jest uszkodzony modul logowania - a moze juz baza danych ;/

----------------------------
Nie jestem programista php, wiec ciezko mi dokladnie wytypowac problemy, gdyz mialem wczesniej tez cyrki z baza danych... chodz z tych logow dla aplikacji mozna juz wyciaganac jakis zarys, ze pluginy Tworcow aplikacji buszowaly po sklepie, ale nie jestem tez zielony na tyle, aby poradzic sobie z mniejszymi problemami.
W tym przypadku potrzebuje eksperckiej opinii, gdyz sprawa jest dosc powazna/priorytetowa, a co kilka glow to nie jedna oraz kto wie moze juz ktos z forum mial identyczna sytuacje.


Poza tym dojscie do strategicznej czesci sklepu Lokalizacji/ftp. tzn. danych, plikow, bazyDanych nie mial nikt poza mna i co dziwne okazalo sie, ze tworcy aplikacji mieli je i chyba maja nadal choc przez jakis czas zerwalismy z nimi wspolprace, gdyz z winy ich pracownika uszkodzony zostal juz sklep ;/ i nie poczuwali na duzo% sie do odpowiedzialnosci...dane takze wiadomo posiadaja Administratorzy Hostingu.

Posiadam wszystkie wazne kopie/ plikow/katalogow/baz danych/logi i spora dokumentacje co bylo przed awariami wiec jak cos to moge podeslac/wkleic inne istotne zmienne, aby rozwiazac problem.


dzieki za kazda pomocna propozycje/odpowiedz!
Golden
Posty: 8
Dołączył(a): 06.03.2018

Powrót do PHP i bazy danych


 


  • Podobne wątki
    Odpowiedzi
    Wyświetlone
    Ostatni post

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości

Hosting, Domeny, SSL

Subskrypcja

Mamy 51973 zarejestrowanych użytkowników.
Najnowszy użytkownik: Eddierob


Nasi użytkownicy napisali:

  • 938345 wiadomości
  • w 247865 tematach

Najnowsze wpisy na blogu

Najnowsze artykuły

Najaktywniejsi (ostatnie 30 dni)


cron