Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej OK, rozumiem

Co powinien mieć dobry hosting?

Nie wiesz gdzie zarejestrować domenę? Szukasz dobrego serwera na swoją stronę? A może już taki znalazłeś i chcesz podzielić się informacjami na jego temat z innymi.

Co powinien mieć dobry hosting?

Post 30.04.2004, 10:24:54

Od pewnego czasu przyglądam się dyskusji w tematach [hosting] opinia o ... i często widzę, że dyskusja toczy się jedynie wokół cen. A ważne są także inne elementy, które niestety czynią usługi droższymi.

Złota zasada: nie płaci się tylko za parametry techniczne konta. Dlatego porównywanie 10GB transferu tu za 20zł a tam za 30zł nie zawsze ma sens.

A za co się płaci (a czego się często nie dostaje):

1. Wsparcie, pomoc, support.

Dobry hosting powinien mieć wsparcie użytkownika 24h/7/365. Odpowiedzi powinny być udzielane w ciągu 1-2 godzin, niezależnie od pory dnia i nocy.

Osoba udzielająca pomocy powinna podpisać się imieniem i nazwiskiem. Jeżeli rozmawiam z Nowakiem, a wczoraj pomocy udzielał mi Kowalski, to Nowak może mnie np. połączyć z Kowalskim.

Często spotykane błędy:

a. na zgłoszenie awarii po 24h otrzymujesz odpowiedź: "zgłoszenie zostało przekazane administratorom". Klienta nie interesują wewnętrzne procedury. Jeżeli odpowiedź jest udzielana dopiero po 24h, to MUSI ona mieć charakter merytoryczny!

b. zgłaszam problem z bazą danych MSSQL. Otrzymuję dzień później odpowiedź: "Z jakiej bazy Pan korzysta?". Szacunek dla klienta wymaga przeczytania jego wiadomości.

c. zgłaszam problem w piątek. Odpowiedź otrzymuję w poniedziałek.

2. Kilka sposobów komunikacji z użytkownikiem np.: email, trouble tickets, chat "live", telefon, komunikator, forum dyskusyjne.

Często spotykane błędy:

a. brak kontaktu telefonicznego. W większości firm, jak jest potrzebne wsparcie to po prostu dzwoni się do usługodawcy i pyta się, dlaczego to nie działa, dlaczego nie można tego czy tamtego skonfigurować. Czasami NAPRAWDĘ wystukiwanie problemu przez Gadu-gadu nie jest najwygodniejsze.

b. firma oferuje "live support" albo chat na głównej stronie, który na ogół jest OFFLINE. Firma, która oferuje taką usługę i która w godzinach 9-18 nie jest online, niech się nie bawi w takie gadżety.

3. Na stronie internetowej powinny być umieszczone dane adresowe firmy.

Często spotykane błędy:

a. W regulaminie czytam często, że dane osobowe są przetwarzane przez firmę... Dobrze, ale gdzie ona jest?

b. Rezygnacja z usług następuje w formie pisemnego wypowiedzenia. I pod jaki adres mam je wysłać?

Co takiego jest magicznego w adresie firmy, że tak trudno go często umieścić na stronie internetowej?

4. Backup, czyli kopia zapasowa.

Rzecz, na którą nie zwraca się uwagi, a która czasami jest ostatnią deską ratunku. Mimo, iż każdy powinien wykonywać regularne kopie bezpieczeństwa, to często zdarza się, że gdy coś padnie, to akurat wtedy nie wykonaliśmy kopii zapasowej. Kopia zapasowa powinna być wykonywana co 24h.

Często spotykane błędy:

a. rzadko wykonywane backupy. Miałem przypadek, gdzie firma, która zapewniała backup co 24h. Jednak gdy doszło do awarii, "najświeższa" kopia pochodziła sprzed 5 dni.

b. backup tylko części serwisu. Wykonywanie backupu to nie jest prosta sprawa - serwisy mogą zajmować kilkadziesiąt (kilkaset) GB. Dlatego w krytycznym momencie okazuje się, że firma wykonuje backup jedynie baz danych.

5. Liczba stron/serwer.

Co z tego, że serwery są w klimatyzowanych pomieszczeniach, uzbrojeni po zęby ochroniarze czuwają 24h, łącza mają dziesiątki Gb/s a serwery to przynajmniej Dual Xeony z dyskami SCSI. Niezależnie od konfiguracji, każdy serwer można ukatrupić.

Często popełniane błędy:

a. Firmy, aby zaoszczędzić, wrzucają więcej stron na serwer. Jest jasne, że jeżeli firma umieszcza mniej stron na serwerze, to zwiększają się jej koszty, a zatem klient musi zapłacić więcej.

6. Informacja to podstawa.

O wszelkich awariach, przerwach w świadczeniu usług, modyfikacjach, klient powinien być informowany z odpowiednim wyprzedzeniem. Jest normalne, że zdarzają się przerwy związane z instalacją nowego oprogramowania, sprzętu. W takim przypadku należy poinformować użytkownika z kilkudniowym wyprzedzeniem np.: W dniu 18 maja, w godzinach od 2:00-2:15 nastąpi przerwa w świadczeniu usług, ponieważ przeprowadzamy instalację tego i tamtego.

7. strona internetowa świadczy o usługodawcy

Można powiedzieć: widziały gały co brały. Jeżeli komuś nie chce się dołożyć należytej staranności, aby usunąć błędy ortograficzne, to mam poważne wątpliwości, czy będzie się starać zapewnić wysoki poziom usług.

Często spotykane błędy:

a. błędy ortograficzne
b. niekombatybilność strony z niektórymi przeglądarkami
c. niezrozumiały regulamin
d. nieprecyzyjna oferta (haczyki?)

I to kilka podstawowych spraw. Proszę o komentarze i własne sugestie.

Hosting, który spełnia te kryteria i unika tych błędów niestety nie kosztuje 5zł/miesiąc.
tangerine
Posty: 376
Dołączył(a): 08.02.2004
Lokalizacja: Polska

Post 30.04.2004, 11:03:23

Mam pytanie co to jest Trouble Ticket? Moglbym prosic o dokladne dzialanie?
[ FAmails ] - nowa jakość reklamy w internecie!
Avatar użytkownikaThomaszek
Posty: 627
Dołączył(a): 06.10.2003
Lokalizacja: Częstochowa

Post 30.04.2004, 12:05:13

Mam pytanie co to jest Trouble Ticket? Moglbym prosic o dokladne dzialanie?


Chodzi mi o Helpdesk. Klient zgłasza swój problem emailem lub przez formularz na stronie WWW. Problem jest automatycznie przekazywany aktualnie dostępnemu administratorowi. Przydatne, gdy klientów obsługuje kilka osób. Przykład: www.perldesk.com (można zobaczyć demo).
tangerine
Posty: 376
Dołączył(a): 08.02.2004
Lokalizacja: Polska

Post 30.04.2004, 13:50:05

Ja mam prostą odpowiedź:

Dla mnie.

Przeczytałem, i zwróciłem uwagę na trochę rzeczy, które do tej pory mi umykały. Coś jak zestaw zagadnień do przebadania przy wyborze serwera.

Temat wartościowy.

Pozdrawiam,
AdamD
AdamD
Posty: 195
Dołączył(a): 12.05.2003
Lokalizacja: Wawa

Post 30.04.2004, 14:38:48

Po co dales ten temat ??
Przeciez jezeli szukal by ktos odpowiedzi to wtedy mozesz napisac taki temat !!!


Dałem ten temat, bo interesują mnie spostrzeżenia użytkowników hostingu dotyczące rzeczy, które są dla nich ważne a nie dotyczą tylko liczby baz MySQL, transferu itp.

Ja rzuciłem moje spostrzeżenia. Być może ktoś zwraca uwagę na jeszcze coś innego przy wyborze hostingu. Po to założyłem ten temat, bo sam jestem ciekaw.
tangerine
Posty: 376
Dołączył(a): 08.02.2004
Lokalizacja: Polska

Post 30.04.2004, 14:44:19

Ja mam jedno proste pytanie :
Po co dales ten temat ??
Przeciez jezeli szukal by ktos odpowiedzi to wtedy mozesz napisac taki temat !!!
NAJLEPIEJ BEDZIE JAK MODERATOR ZAMKNIE TEMAT !!!!!!!!

Nie masz racji... ten temat został napisany, by ludzie się później nie pytali, tylko przeczytali...
Temat przyklejam, by ułatwić jego odnalezienie w gąszczu innych ;-)
Avatar użytkownikaŚwistu
Paweł Zardzewiały

post's killer

Posty: 2960
Dołączył(a): 15.08.2003

Post 30.04.2004, 18:37:44

Temat bardzo wartościowy, jak najbardziej należało mu się przyklejenie...

Warto go przeczytać zanim ktoś zacznie szukać "swojego miejsca w Sieci".
Pozdrawiam serdecznie - Krzysiek Dziewoński...
http://www.ehost.pl - serwery od 56 zł rocznie!
http://www.xip.pl - rejestracja domeny .PL za 8zł, przedłużenie tylko 65zł
Avatar użytkownikaK.Dziewoński
Krzysztof Dziewoński

Hektor
Hektor

Posty: 1813
Dołączył(a): 14.04.2002
Lokalizacja: Puławy

Post 30.04.2004, 19:06:26

dokładnie, takich tematów powinno być więcej, a zawiera on wiele cennych, a nawet bezcennych informacji. Osobiście widziałem wiele tematów równie ciekawych jak ten i zgłaszałem je moderatorom aby je przeklejili i nic się nie działo
BanaN - bananożerca
Inteligencja : lllllllll 88% Stronka : lllllllll 90% Lagi : lll 26%
GG: 1791587
Avatar użytkownikaxbananx
Adam Pietrasiak

Posty: 708
Dołączył(a): 30.12.2003
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post 08.05.2004, 12:57:02

bardzo fajnie jest to opracowane ale pytanie czy taka firma (polska) istnieje Mam konto na sej.pl i kontakt mam po kilku dnaich jak pojdzie i go zlapie na gg Bo na maila nie odpisuje mimo ze zaplacilem za rok z gory
totalna zlewka

w takim razie co mozecie mi polecic?
ebukmacher.net
Tomek

Posty: 264
Dołączył(a): 05.04.2004
Lokalizacja: Brzesko

Post 08.05.2004, 12:59:05

już założyłeś temat o tym i uzyskałeś odpowiedź ;-)
polecam użycie wyszukiwarki i lekturę tematów z serii "opinia o" - duży zbiór informacji i doświadczeń związanych z danymi hostingodawcami!
Avatar użytkownikaŚwistu
Paweł Zardzewiały

post's killer

Posty: 2960
Dołączył(a): 15.08.2003

Post 29.05.2004, 19:42:46

Batrdzo dobry temat, ja mogę tylko opisać jak to jest rozwiązane na hostserwer.com .

1. Dane firmy są na stronie (adres, kontakty, tel. kom i tel/fax. stacjonarny)

2. Dostęp do systemu FAQ (każde pytanie i odpowiedź dla klienta jest wpisywane do FAQ)

3. Forum dla użytkowników.

4. Klient po aktywacji konta dostaje dane na swoje indywidualne konto w systemie billingu i supportu (może tam sprawdzać swoje płatności i wysyłać zgłoszenia do systemu pomocy)

Zgłoszenia o awarii lub prośby o pomoc przyjmujemy tylko przez indywidualne konta w systemie billingu i pomocy. Pozwala to na śledzenie "załatwiania" zgłoszenia - oraz może być przydatne przy ewentualnych reklamacjach. Poza tym ułatwia to pracę, jeżeli klient zgłasza sprawę, operator wie jakie ma konto, zna jego hasła itp.

Jak na razie system sprawdza się znakomicie, większosc naszych klientów odpowiedzi na swoje problemy i sposoby rozwiązania znajduje już w FAQ :)
mariusx
Posty: 16
Dołączył(a): 14.04.2004

Post 01.06.2004, 15:18:39

Batrdzo dobry temat, ja mogę tylko opisać jak to jest rozwiązane na hostserwer.com .

Temat dobry a na hostserwer.com to są dopiero 'webmasterzy' profesionalisci...
http://www.hostserwer.com/biurowww.html
!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

Nic dodać nic ująć...
:ballon: | :ballon:
Avatar użytkownikaD2_ey0k
Posty: 98
Dołączył(a): 29.03.2004

Post 01.06.2004, 15:44:42

"webmaster" to dosc szerokie pojecie, i zle syntaxy kodu strony niewiele swiadcza o poziomie USLUG :)

chyba ze ich usluga jest kodowanie HTML? don't think so.
I got m4d ninja server skillz.
www.rakieta.pl - mamy najlepsze konserwy w tubkach.
Avatar użytkownikakufel
jerry szczygielski

Posty: 112
Dołączył(a): 22.05.2004
Lokalizacja: New York

Post 07.07.2004, 17:17:49

ebukmacher.net napisał(a):pytanie czy taka firma (polska) istnieje

w takim razie co mozecie mi polecic?


istnieje.. www.home.pl :) ale nie każdego stać na home.pl - jesli ktoś prowadzi biznes zarabiający na siebie w necie konkretną kasę - to spoko - opłaca się inwestować w home.pl, ale jeśli nie.. to trzeba szukać czegoś innego.

ja mam maila na home.pl od kilku lat i muszę przyznać, że standard jest wysoki, chociaż też były sytuacje, że nie mogłem się z serwerem połączyć przez 2-3h (niezapowiedziane problemy!)
zirytowali mnie osatnio zmianami w obsłudze przez www.. mieli fajnego webmaila, były zadania, notatki itp... a teraz uruchomi coś nowego - ładniej wygląda, ale oprócz poczty nic innego nie uświadczysz ;(

ostatnio mnie miło zaskoczyli jak w niedzielę po ok 2h dostałem odp. na maila w sprawie faktury - to miło :)

luk
lukas_online
Lukas Nowek

Posty: 9
Dołączył(a): 29.06.2004

Post 07.07.2004, 17:21:59

lukas_online: to się nadaje do 'opinie o home.pl'...
Avatar użytkownikaŚwistu
Paweł Zardzewiały

post's killer

Posty: 2960
Dołączył(a): 15.08.2003

Post 09.07.2004, 21:45:09

D2_ey0k napisał(a):
Batrdzo dobry temat, ja mogę tylko opisać jak to jest rozwiązane na hostserwer.com .

Temat dobry a na hostserwer.com to są dopiero 'webmasterzy' profesionalisci...
http://www.hostserwer.com/biurowww.html
!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

Nic dodać nic ująć...


z reguły edytor HTML na początku takie coś wstawia ( np. WebSite Pro )
• † • ...pamiętajcie... ;) • † •

Matura MODE ON
Avatar użytkownikaXeqtR
Posty: 1356
Dołączył(a): 27.01.2004
Lokalizacja: Katowice / Zawiercie

Post 23.09.2004, 10:36:01

Dopiszę do tego tematu swoje 3 grosze :-)

Firma hostingowa powinna mieć serwery ulokowane w takim miejscu, aby nasze strony ładowały się szybko. Wiekszość z nas publikuje strony w języku polskim przeznaczone dla Polski (ew. dla Europy), a więc ważne jest, aby użytkownikom w Polsce strona ładowała się najszybciej. Jak sprawdzić czy serwer firmy hostingowej jest szybki w Polsce?

Po pierwsze musimy znać adres serwera. Jesli go nie znamy, możemy zapytać, a w ostateczności możemy zbadać serwer na którym stoi strona hostingowa (najczesciej firma korzysta z własnego hostingu). Teraz mamy dwa przydatne narzędzia :
- ping
- tracert

W pierwszej kolejności ping, czyli czas odpowiedzi serwera w ms. Oczywiscie im niższy tym lepszy. Jeśli pokaże nam się informacja o tym, że upłynął limit żądania - zapomnijcie o tym hostingu.
Oczywiście ping zależy od wielu rzeczy, m.in. od tego jak szybkie łącze macie u siebie. Jesli łączycie sie przez modem, to pingi do wszystkich serwerów będą kiepskie.

Dlatego lepszym narzędziem jest tracert. Wpisujecie tracert nazwa_serwera i patrzycie przez ile i jakich komputerów przechodzi informacja od serwera. Jeśli liczba komputerów > 15 to niezbyt dobrze, generalnie im mniej tym lepiej. Warto poczytać adresy, z nich m.in. można dowiedzieć się, gdzie fizycznie stoi serwer. Może się okazać np. że firma oszukuje pisząc, że serwery stojaw Polsce, a w rzeczywistości stoją one w Dallas :-)
Jacekr
Daemone moderatoro
Daemone moderatoro

Posty: 1541
Dołączył(a): 05.04.2003
Lokalizacja: Zabrze

Post 23.09.2004, 10:52:07

Jacekr - kwestia predkosci otwierania sie strony byla parokrotnie poruszana, jak i sprawa pingow. Powiem tylko, ze nie do konca jest tak jak napisales, a to forum stoi na serwerze w USA na przyklad.

Ping - niektore serwery (np. ehost) maja zablokowana odpowiedz na pingi, wiec trzeba sie z tym tez liczyc.

Gdzie serwer jest ulokowany sprawdzic mozna na www.visualroute.pl
Ece
Jerzy Łękowski

Geniusz :o)

Posty: 2433
Dołączył(a): 13.11.2003
Lokalizacja: Dublin/Warszawa/Koszalin

Post 23.09.2004, 10:56:21

Co do wypowiedzi @Jacekr ma racje że serwery powinny się tak znajdować aby były dostępne dla wszystkich bo osobiście znam takie hostingi gdzie przez TP SA sie nie wejdzie [85.pl] bo wtedy wlasciciel serwisu traci na oglądalnosci ;-)
Co do home.pl heh o ile dobrze pamiętam jest to jedna z pierwszych polskich firm hostingowych :) i jedną z tych lepszych firm.
Jednak co do home.pl ma konkurencje typu strefa.pl , hosting.onet.pl
BTW.Co do hostingu onetu mam dla was ciekawy artykuł o nim :-)
http://kasart98.com/artykuly.php?kasart=onet&a= heh i niestety jest to prawda sam korzystałem z hostingu na onecie jakiś czas temu chciałem ich spytać o zwiększenie transferu bo mi sie powoli kończył odrazu dostałem odpowiedź że mogę sobie go dokupić itd.
Ale gdy mój serwer nie działał przez jakis czas okazało sie że usuneli moje konto a wyjaśnień tej sprawy nei dostałem do dziś :] ładnie traktują swoich klientów no ale cóż to tylko onet...potencjalnych klientów mają głęboko w pupie ;-)
Pozdrawiam.
Avatar użytkownikaprogramista
Posty: 3749
Dołączył(a): 27.07.2003

Post 23.09.2004, 18:40:01

Jeśli serwer firmy hostingowej ma zablokowany ping, to ta firma sama traci, bo to podstawowa metoda oceny szybkości serwera. Rozumiem, że jest to zabezpieczenie przed złośiwymi osobami, które mogą wysyłać tzw. evil pingi, ale nie można wpadać w przesadę. Coś za coś.
Zgadzam się jednak z tym, że samo w sobie to że serwer stoi w usa nie jest decydujące. Jednak jeśli po drodze są jakieś wolne komputery to neidobrze.
Miałem niedawno hosting testowo i był bardzo wolny, jak sprawdziłem tracert to sie okazało że po drodze stoi ponad 30 maszyn i to w dziwnych miejscach typu Frankfurt Amsterdam itp. Jak strona w takim miejscu ma działać szybko.
Z drugiej strony lepszy szybki serwer daleko niż wolny blisko. Łącząc te dwie metody plus ocena szybkości ładowania strony określam jak szybkie są serwery firmy hostingowej.


Zmieniając temat. Mam od pewnego czasu (po złych doświadczeniach) zasadę, że domenę i konto wykupuję w dwóch zupełnie różnych firmach. To tak dla bezpieczeńśtwa. Co o tym myślicie ? Jakie macie inne metody, aby ktoś nie ukradł wam strony lub domeny ?
Jacekr
Daemone moderatoro
Daemone moderatoro

Posty: 1541
Dołączył(a): 05.04.2003
Lokalizacja: Zabrze

Następna strona

Powrót do Hosting WWW i domeny


 


  • Podobne wątki
    Odpowiedzi
    Wyświetlone
    Ostatni post

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Hosting, Domeny, SSL

Subskrypcja

Mamy 51436 zarejestrowanych użytkowników.
Najnowszy użytkownik: PRODESIGNER


Nasi użytkownicy napisali:

  • 937600 wiadomości
  • w 247366 tematach

Najnowsze wpisy na blogu

Najnowsze artykuły

Najaktywniejsi (ostatnie 30 dni)