Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej OK, rozumiem

[HTML] ustalanie szerokosci nowo otwartego okna

Zaczynasz dopiero swoją przygodę z HTML'em? A może mimo swojego doświadczenia natknąłeś się na jakiś problem? Tutaj na pewno znajdziesz pomoc.

[HTML] ustalanie szerokosci nowo otwartego okna

Post 16.12.2004, 10:46:28

jak sie ustawia parametr wysokosci i dlugosci, nowo otwartego okna poprzez <a href ="plik.php?mode=a"> i zeby to sie nie otwieralo na pelny ekran tylko powiedzmy 200 x 150
Stalowa Wola - Portal Miasta Stalowa Wola
Tuning - Nowe oblicze tuningu
Emotikony - Pierwszy portal informacyjny
invx
Posty: 657
Dołączył(a): 17.02.2004
Lokalizacja: Zaagórz

Post 16.12.2004, 14:02:59

jak sie ustawia parametr wysokosci i dlugosci, nowo otwartego okna poprzez <a href ="plik.php?mode=a">

nie da sie dopisac jakiegokolwiek parametry do odnosnika, bo takowy nie istnieje
w dokumencie, ktory sie otworzy wstaw skrypt korzystajacy z
Kod: Zaznacz cały
window.resizeTo(X,Y)

(za X i Y podstaw sobie odpowiednie wartosci)

Na pelny ekran mozesz ustawic tylko te okna, ktore zostaly otwarte poprzez skrypt JS. Odsylam do JavaScipt & Dhtml -> FAQ
Avatar użytkownikakuku
Rafał Kukawski

+∞
+∞

Posty: 19665
Dołączył(a): 14.04.2002

Post 16.12.2004, 16:32:12

a jak zrobiz zeby to blo tylko takie okienko bez zadnych paskow. ?
Stalowa Wola - Portal Miasta Stalowa Wola
Tuning - Nowe oblicze tuningu
Emotikony - Pierwszy portal informacyjny
invx
Posty: 657
Dołączył(a): 17.02.2004
Lokalizacja: Zaagórz

Post 16.12.2004, 16:55:23

Kod: Zaznacz cały
toolbar=0, location=0, directories=0, status=0, border=0, scrollbars=0, menubar=0, resizable=0
"Timeo danaos et donna ferentes"
Avatar użytkownikaMax
Posty: 498
Dołączył(a): 11.07.2003
Lokalizacja: Warszawa

Post 16.12.2004, 16:59:30

ok, ale jak mam je wywolac ? wstawic po a href="" ? czy skryptem javyscripts
Stalowa Wola - Portal Miasta Stalowa Wola
Tuning - Nowe oblicze tuningu
Emotikony - Pierwszy portal informacyjny
invx
Posty: 657
Dołączył(a): 17.02.2004
Lokalizacja: Zaagórz

Post 16.12.2004, 17:03:15

w skrypcik:
Kod: Zaznacz cały
<script>
function pop()
{ params = "width=200 height=150 toolbar=0, location=0, directories=0, status=0, border=0, scrollbars=0, menubar=0, resizable=0";
  db = window.open(<?php echo('"plik.php?mode=a"'); ?>, "db_pop_win" , params);
  db.focus(); }
</script>
"Timeo danaos et donna ferentes"
Avatar użytkownikaMax
Posty: 498
Dołączył(a): 11.07.2003
Lokalizacja: Warszawa

RE

Post 16.12.2004, 19:05:06

www.kurshtml.boo.pl tam wchodzisz w zakładke Skrypty>>Generatory>>Nowe Okno i masz generator okien(na dole) a na górze masz napisane typy jak ma otwierać czy jako pop-up under czy po kliknięciu w link
Avatar użytkownikaKabit
no-name

Posty: 142
Dołączył(a): 12.09.2004

Post 16.12.2004, 21:19:11

@Max, ylko jak ten skrypt wywolac zeby to sie otworzylo po kliknieciu na normalny HTML'owski link

Kod: Zaznacz cały
<a href="straona.php?m">
Stalowa Wola - Portal Miasta Stalowa Wola
Tuning - Nowe oblicze tuningu
Emotikony - Pierwszy portal informacyjny
invx
Posty: 657
Dołączył(a): 17.02.2004
Lokalizacja: Zaagórz

Post 17.12.2004, 12:43:32

czekaj w tamtym już chyba za bardzo namotałem.. tutaj podam ci moim zdaniem wygodniejszy skrypcik:

Kod: Zaznacz cały
<script language="JavaScript">
<!--
function show(prm)
{
  url = ""+prm;
  params = "width=200 height=150 toolbar=0, location=0, directories=0, status=0, border=0, scrollbars=1, menubar=0, resizable=0";
  db = window.open(url, "okienko" , params);
  db.focus();
}
//-->
</script>

i wywołasz go:
Kod: Zaznacz cały
<a href="javascript: show('plik.php?mode=a');">link</a>
"Timeo danaos et donna ferentes"
Avatar użytkownikaMax
Posty: 498
Dołączył(a): 11.07.2003
Lokalizacja: Warszawa

Post 17.12.2004, 13:35:30

ok, wielkie dzieki

gdzies widzialem ze wywolywalo sie jakos tak

Kod: Zaznacz cały
<a href="plik.php?mode=a:onclick'onload: show()'">link</a>


tylko to jest ale, ale jakos z onclick sie robilo (hyba :))
Stalowa Wola - Portal Miasta Stalowa Wola
Tuning - Nowe oblicze tuningu
Emotikony - Pierwszy portal informacyjny
invx
Posty: 657
Dołączył(a): 17.02.2004
Lokalizacja: Zaagórz

Post 17.12.2004, 13:40:51

no onclick i onload działają same w sobie, a poniewaz to jest skrypt wywolujesz go javascript: show
"Timeo danaos et donna ferentes"
Avatar użytkownikaMax
Posty: 498
Dołączył(a): 11.07.2003
Lokalizacja: Warszawa

Post 20.12.2004, 22:31:07

poniewaz ten skrypt umieszczam tez w pliku *.php, to zamienilem cudzyslowy na \" bo wywalalo bledy prz parsacji, otrzymalem cos takiego:

Kod: Zaznacz cały
    echo"
    <script language=\"JavaScript\">
    <!--
    function show(prm)
    {
      url = \"\" +prm;
      params = \"width=200 height=150 toolbar=0, location=0, directories=0, status=0, border=0, scrollbars=1, menubar=0, resizable=0\";
      db = window.open(url, \"okienko\" , params);
      db.focus();
    }
    //-->
    </script>
    ";


i problem bo hyba skrypt nie poprawnie sie wykonuje bo nie otwiera nowego okienka :(

dodam jeszce ze wywoluje go tak:
Kod: Zaznacz cały
 
    echo"
<a href=\"plik.php?mode=a:onclick'onload: show()'\"><img src='../theme/default/pyt.gif' border='0'></a>
    ";


a jeszce taie pytanie, bo lubie wiedziec co do czego sluzy

Kod: Zaznacz cały
<!--  i   //-->


to sa znaczniki komentarza ?? to mozna pominac ?czy jakas funkcje to pelni, bo kojazy mi sie z komentarzem
Stalowa Wola - Portal Miasta Stalowa Wola
Tuning - Nowe oblicze tuningu
Emotikony - Pierwszy portal informacyjny
invx
Posty: 657
Dołączył(a): 17.02.2004
Lokalizacja: Zaagórz

Post 21.12.2004, 00:47:18

to sa znaczniki komentarza ?? to mozna pominac ?czy jakas funkcje to pelni, bo kojazy mi sie z komentarzem

tak, to są komentarze. W ten sposób ukrywa się skrypty przed przeglądarkami, które skryptów nie obsługują i zamiast tego wypisują ich kod na stronie. Na dzień dzisiejszy MZ można to pominąć, no chyba, że przeglądarki tekstowe (lynx, links, ...) wypiszą treść skryptow, w co jednak wątpię
Avatar użytkownikakuku
Rafał Kukawski

+∞
+∞

Posty: 19665
Dołączył(a): 14.04.2002

Post 21.12.2004, 11:35:55

a co z tym ze nie dziala ten skrypt ?? czy to wina tego ze narobilem cos z cudzyslowami ?
Stalowa Wola - Portal Miasta Stalowa Wola
Tuning - Nowe oblicze tuningu
Emotikony - Pierwszy portal informacyjny
invx
Posty: 657
Dołączył(a): 17.02.2004
Lokalizacja: Zaagórz

Post 21.12.2004, 11:47:08

a co z tym ze nie dziala ten skrypt ?? czy to wina tego ze narobilem cos z cudzyslowami ?

cudzysłowia wyglądają ok. Tylko, że funkcja show() nigdzie nie jest wywoływana. Widze tylko jakieś śmieci w adresie
a:onclick'onload: show()

zainteresuj sie atrybutem onclick
Avatar użytkownikakuku
Rafał Kukawski

+∞
+∞

Posty: 19665
Dołączył(a): 14.04.2002

Post 21.12.2004, 13:28:13

jak nie jest wywolywana?

Kod: Zaznacz cały
    echo"
<a href=\"plik.php?mode=a:onclick'onload: show()'\"><img src='../theme/default/pyt.gif' border='0'></a>
    "; 


co w tym jest zle ??

P.S.
czy zamiast \" nie mozna dac '
Stalowa Wola - Portal Miasta Stalowa Wola
Tuning - Nowe oblicze tuningu
Emotikony - Pierwszy portal informacyjny
invx
Posty: 657
Dołączył(a): 17.02.2004
Lokalizacja: Zaagórz

Post 22.12.2004, 20:26:50

widze ze juz wszyscy swietuja :) i czasu nie maja :)
Stalowa Wola - Portal Miasta Stalowa Wola
Tuning - Nowe oblicze tuningu
Emotikony - Pierwszy portal informacyjny
invx
Posty: 657
Dołączył(a): 17.02.2004
Lokalizacja: Zaagórz


Powrót do Początkujący webmaster


 


  • Podobne wątki
    Odpowiedzi
    Wyświetlone
    Ostatni post

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Ahrefs [Bot] i 6 gości

Hosting, Domeny, SSL

Subskrypcja

Mamy 50892 zarejestrowanych użytkowników.
Najnowszy użytkownik: OrenTenn


Nasi użytkownicy napisali:

  • 936374 wiadomości
  • w 246837 tematach

Najnowsze wpisy na blogu

Najnowsze artykuły

Najaktywniejsi (ostatnie 30 dni)