Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej OK, rozumiem

[opinia] nazwa.pl - nie polecam.

Nie wiesz gdzie zarejestrować domenę? Szukasz dobrego serwera na swoją stronę? A może już taki znalazłeś i chcesz podzielić się informacjami na jego temat z innymi.

[opinia] nazwa.pl - nie polecam.

Post 19.01.2008, 00:28:53

Witam, po tym tygodniu, w którym NetArt potraktował mnie jak powietrze, pragnę podzielić się z Wami moją historią.

Do dnia wczorajszego, w przeciągu paru dni na moim koncie wystąpiły parugodzinne dwie usterki powodujące zablokowanie usług www. Po każdorazowym kontakcie z konsultantem, awarie pozostawały naprawiane (prowizorycznie, bo znów powracały), co nie zmienia faktu, że serwisy nie były dostępne parę godzin.

Korzystam z konta Active, już drugi rok. Mimo ogromnych możliwości konta o których pisze NetArt, nie miałem na nim dużo ruchu. Sprawa się zmieniła, jak na forum odpaliłem prosty shoutbox ajaxowy (wywołujący średnio 10 zapytań na minutę, maksymalnie jedno 30 zapytań na minutę - statystyki obejmują wszystkie zapytania www, czyli wszystkich userów strony). Godzina działania takiego skryptu spowodowała zablokowanie usług PHP na dobre. Skrypt jest wydajny, nie zużywa zasobów. To prosty tradycyjny chat ajaxowy, beż żadnych cudów.

Wczoraj o godzinie ~18:00 usługi PHP przestały działać - wywołując jakiekolwiek zapytanie www do skryptu php, po odczekaniu paru minut na odpowiedź serwera pojawia się komunikat 500.

Skontaktowałem się z konsultantem on-line, ten po 15 minutach oczekiwania wymyślił, że "procesy php są zawieszone". Podał mi nawet ich listę - było to fastcgi dla php (jakoś tak?) oraz index.php. Na to zacząłem się dopytywać, dlaczego? Co może być przyczyną. Powiedziałem o skrypcie ajax, on po 10 minutach myślenia odpisał, że ~"Procesy jednak się zawieszają. Po więcej informacji proszę skontaktować się z adminem". Skontaktowałem się na wskazany przez konsultanta email, podając listę procesów otrzymanych od konsultanta oraz prosząc o naprawienie usterki. Czekałem do 21:00, nie otrzymałem odpowiedzi. PHP nie działał dalej. Na koncie hostuję dwie strony firmowe oraz forum internetowe. Forum - pal licho, ale strony firmowe muszą działać. Zadzwoniłem zatem na numer alarmowy do admina NetArt, który odpowiedział mi, że to nie jego działka i że on mi tego nie naprawi bo to nie wina serwera. Nie za bardzo dał sobie coś powiedzieć, zatem podziękowałem za rozmowę.

O godzinie ~21:30 przez formularz na stronie przesłałem do NetArt informację o takiej samej treści. Odpisała mi Pani z biura obsługi prosząc o więcej informacji. Ja się zdziwiłem, bo to ja liczyłem, że dostanę więcej informacji. Powiedziałem co wiedziałem, na co miła Pani jeszcze raz poprosiła o podanie jednak szczegółów konkretnie nie działa. No to przesłałem tym razem uproszczoną wersję emaila, żyjąc nadzieją, że tą wersję Pani z NetArt zrozumie. Grzecznie poprosiłem o szybką odpowiedź. Nie doczekałem jej się jednak (ani żadnej reakcji) do ~23:00. Zaniepokojony pięciogodzinnym brakiem reakcji na zgłoszoną usterkę (NetArt został poinformowany jeszcze w czasie pracy ich biura, czyli przed 20:00) przesłałem kolejnego emaila do firmy z prośbą o informację, co się dzieje i kiedy mogę się spodziewać naprawy usterki.

O 2:00 w nocy, PHP zaczął działać. Po piętnastu minutach padł ponownie.

Dzisiaj rano zaczął działać. Otrzymałem od NetArt dwa maile, od dwóch różnych ludzi. Jeden napisał, że to nie wina NetArt, tylko skryptu, który prawdopodobnie się zapętlił (1. nie zapętlił się, 2. czy to jest powód dla zablokowania usług www dla całego konta na pół doby?), drugi napisał, że usługi zostały zablokowane z powodu zbyt dużej liczby zapytań. Wow. Dnia 17 stycznia zostało wywołanych 15 508 zapytań (informacje z panelu administracyjnego nazwa.pl). Limit na dzień, podany przez nazwa.pl to jeden milion zapytań, jak widać Panowie z biura obsługi nie ustalili wspólnej wersji i każdy wymyślił inne uzasadnienie, niestety, żadne z nich nie okazało się prawdziwe.

Dzisiaj, serwis działał do godziny 21:00, gdyż o tej samej godzinie nastąpiła ponowna blokada usług PHP. Uwaga. Dzisiaj, zostało wywołanych mniej niż 100 zapytań WWW (wg. panelu admina nazwa.pl).

Oczywiście, nikt z biura obsługi nie odpisuje. Zaczyna się weekend, więc obawiam się, że usługa może nie działać przez całe dwa dni.

Dla zainteresowanych hostingiem w NetArt, polecam zapoznać się z ich Regulaminem, który w skrócie mówi m.in. o tym, że:
1. Nie można umieszczać plików, nie związanych z serwisem odpalonym na koncie (czyli nie możemy umieszczać sobie plików danych i podsyłać linków znajomym), grozi to odstąpieniem od umowy bez zwrotów kosztów. I nie tylko.
http://nazwa.pl/serwery-Regulamin-serwery.html napisał(a):;
NetArt ma prawo niezwłocznie zaprzestać świadczenia usług danemu Klientowi, bez prawa zwrotu niewykorzystanej kwoty abonamentu, jeżeli:
1. Klient złamie postanowienia umowy,
2. Klient będzie korzystał z usługi serwera niezgodnie z jej przeznaczeniem i określonymi parametrami, a w szczególności umieszczając elementy (np. pliki danych) wykorzystywane przez inne serwisy nie utrzymywane przez Usługodawcę,
3. Klient będzie działał na szkodę innych użytkowników Usługodawcy lub użytkowników sieci Internet.


2. NetArt praktycznie nic nie gwarantuje i nie chce ponosić odpowiedzialności za brak płynności w działaniu usług
NetArt gwarantuje dostępność usługi w trakcie trwania okresu abonamentowego na poziomie 99,9 % w skali roku.
W przypadku wystąpienia przerw w działaniu usługi w trakcie trwania opłaconego okresu abonamentowego, których łączny czas trwania przekroczy maksymalny dopuszczalny czas niedostępności usługi, NetArt, po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji Klienta, zobowiązuje się do przedłużenia okresu abonamentowego usługi o 2 dni za każde rozpoczęte 24 godziny łącznego czasu trwania przerw. NetArt nie będzie w inny sposób ponosić odpowiedzialności za dostępność usługi.


W moim przypadku, NetArt już nie będzie wstanie uzyskać wyniku 99,9% dostępności usług, co niby gwarantuje w regulaminie. Na ten moment, mają marne szanse na 99,7%, jeśli nie dojdzie do ŻADNEJ usterki przez najbliższe 12 miesięcy.

Firma NetArt nie potrafi nawet przeprosić za wielogodzinną usterkę z ich powodu.

Nie polecam hostingu w nazwa.pl.
exeman
Tomek Mikolajewski

Posty: 6
Dołączył(a): 25.07.2004

Post 19.01.2008, 01:07:40

Ameryki nie odkryłeś... BOK w nazwie to sucha gadka, masło maślane.. każdy ręce umywa.. nastawieni są tylko na szybkie zgarnięcie opłaty za "serwer" (pożal się boże).. dali te limity, ale tak naprawdę, to zawsze mogą wcisnąć swój kit.. no i wciskają, jak widać..
Sponsi
Posty: 202
Dołączył(a): 09.08.2005
Lokalizacja: Warszawa

Post 19.01.2008, 13:21:30

Oczywiscie uslugi dalej nie dzialaja. Biuro odsyla mnie do admina, a admin do biura. Konsultant nic nie moze zrobic i karze pisac kolejnego maila do admina, na ktorego i tak pewnie nie dostane odpowiedzi.

Paranoja. W przeciagu tego tygodnia uslugi nie dzialaja juz z 30 godzin.
exeman
Tomek Mikolajewski

Posty: 6
Dołączył(a): 25.07.2004

Post 19.01.2008, 17:06:36

Gdzieś czytałem, że drogi hosting to dobry hosting, a co tanie to złe.
kolejny wyjątek który potwierdza regułę ? ;)
Szybki serwer ---Tani hosting stron www

Bierzesz co potrzebujesz Hosting skrojony na miarę
slawus
Posty: 201
Dołączył(a): 25.05.2007

Post 20.01.2008, 12:50:47

nazwa.pl to 360 zł / rok. to nie jest tanio jak na dzielony hosting. sam przeciez sprzedajesz duzo taniej konta. w nazwa chyba maja juz tyle klientow ze sami nad tym nie panuja juz i tak to wychodzi jak wyzej opisal exeman.
Avatar użytkownikastarsin
Posty: 124
Dołączył(a): 19.02.2007

Post 20.01.2008, 17:48:15

Również odradzam tę firmę po pewnych doświadczeniach.
Przemski
Posty: 7
Dołączył(a): 20.01.2008

Post 22.01.2008, 16:06:03

Dziwne, nazwa raczej dotychczas trzymała pewne standardy. Czyżby już mieli tylu Klientów, że na kolejnych im już nie zależy...
marekm
Posty: 15
Dołączył(a): 17.01.2008

Post 23.01.2008, 10:33:02

@exeman - co Ty sie chłopie dziwisz jak sie zatrudnia niekompetentnych ludzi to jak ma byc
Ja u nich cesje domeny robilem to dokumenty zgubili
po 3 tygodniach próśb jakis Pan odpisał mi zebym przysłał "brakujące dokumenty" na to ja sie pytam jakie to sa dokladnie ? co brakuje ?
i zgadnij co sie dowiedziałem ? powiedział mi ze nie posiada takich informacji i dal adres email do innego Pana wiec wysłałem email do tego drugiego Pana odpowiedz była taka sama "proszę dosłać brakujące dokumenty" no ale jakie nie wiadomo, wiec poszedłem na poczte wysłałem caly komplet jeszcze raz przychodzę a tu wiadomość o dokonaniu cesji nagle sie papiery odnalazły czeski film zero wytlumaczenia
woj_tek85
Posty: 118
Dołączył(a): 23.05.2007
Lokalizacja: Polska

Post 05.04.2008, 15:10:19

Dzisiaj kolejny już raz serwer w netart przestał mi działać, nie dowiedziałem się nic poza tym ze błąd serwera powodują skrypty na mojej stronie. Nie wiem na jakiej, bo mam ich kilka, nie wiem jaki skrypt. W poprzedniej usterce która była 2 tygodnie temu admin stwierdził że problemem awarii był wewnętrzny błąd routingu firmy.
Poniżej przedstawiam część rozmowy z konsultantem,

Wywaliłem - Krzysiek Łabuś

Po tym straciłem cierpliwość i się rozłączyłem.
Nie polecam tej firmy nikomu, chyba że ktoś chce tracić czas i cierpliwość.
af2p
pat

Posty: 18
Dołączył(a): 16.10.2005

Post 05.04.2008, 17:39:15

@af2p
napewno masz zgodę NetArt na upublicznianie tej romowy :)

@exeman
zanim napiszesz, poszukaj http://forum.webhelp.pl/viewtopic.php?t=41103
Avatar użytkownikazakręcony
underground
underground

Posty: 3096
Dołączył(a): 19.01.2004

Post 05.04.2008, 19:52:01

Mnie urzekło "dzienkuje" i "wtej" :) A poważnie, to faktycznie musisz miec zgodne na publikacje korespondencji i uzywanie danych osobowych osoby, z ktora rozmawiales.

Nie rozumiem, dlaczego oburzasz sie ze nie chca Ci dac tresci wiadomosci przez czat lub wyslac jej na inny mail? Przeciez to normalne - kazdy moze sie tak zalogowac i napisac...
Nie wiesz gdzie umieścić witrynę, aby mieć święty spokój raz na zawsze? Polecam ten tani hosting stron www :-)
arek_inc
Posty: 353
Dołączył(a): 27.03.2007

Post 06.04.2008, 11:59:21

@af2p
Publikowanie treści korespondencji prywatnej bez zgody obu stron jest zabronione zarówno przez nasz regulamin jak i prawo (ZTCW)

PS. O nazwa.pl (NetArt) jest już temat:
http://forum.webhelp.pl/viewtopic.php?h ... ia&t=74877
Avatar użytkownikaKrzysiek Łabuś
Krzysiek Łabuś

retarded
retarded

Posty: 14361
Dołączył(a): 01.02.2004
Lokalizacja: Muszyna


Powrót do Hosting WWW i domeny


 


  • Podobne wątki
    Odpowiedzi
    Wyświetlone
    Ostatni post

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Yahoo [Bot] i 4 gości

Hosting, Domeny, SSL
iCash

Subskrypcja

Mamy 50074 zarejestrowanych użytkowników.
Najnowszy użytkownik: WillisEq


Nasi użytkownicy napisali:

  • 934726 wiadomości
  • w 246223 tematach

Najnowsze wpisy na blogu

Najnowsze artykuły

Najaktywniejsi (ostatnie 30 dni)


cron